Inedit Travel – Crenguta Telegaru – excursie de 1 zi Bulgaria

26 Iulie 2015

Circuit de 1 zi, Bulgaria cu autocarul

Basarabovo, Veliko Tarnovo, Arbanasi

“A trecut o saptamina de cind am fost in excursia de 1 zi in Bulgaria.

Desi a fost foarte cald am supravietuit si a meritat. Excursia a fost relaxanta, am plecat la 7.00 dimineata de la Piata Unirii si seara la ora 9.00 pm eram deja inapoi acasa, deci deloc obositor, a fost ca o plimbare mai lunga in jurul Bucurestiului doar ca noi am iesit din tara, am fost in Bulgaria.

Am trecut foarte repede de vama de la Giurgiu – Ruse si neasteptat de repede si la dus si la intors de podul de la Giurgiu la care momentan se fac lucrari de reabilitare.

La Basarabovo 80 km distanta de Bucuresti si 20 km distanta de Ruse, la manastirea Sf. Dimitrie cel Nou, ne-am oprit pentru circa o jumatate de ora, a fost placut, inca nu era cald si nici nu a fost aglomerat, nu erau inca multi turisti, cind plecam noi veneau 2 autocare, deci am scapat de aglomeratie pentru ca am ajuns de dimineata. Cele cca 40 de trepte care duc la biserici si chilii nu sint chiar simplu de urcat, sint trepte de piatra foarte inalte, dar orice e posibil cu rabdare, ambitie si un pic de efort. In curtea manastirii este un izvor cu apa tamaduitoare pentru cei care au probleme medicale cu vederea. La Basarabovo nu se plateste nici o taxa de intrare.

Am plecat apoi catre Veliko Tarnovo drum care a durat circa 1 ora, Basarabovo – Veliko Tarnovo, cca 60 km. Din Bucuresti la Veliko Tarnovo sint aproximativ 160 km. Microbuzul ne-a lasat la baza Cetatii Tsarevets din Veliko Tarnovo in jur de ora 11.15 am. Impreuna cu ghidul am achizitionat bilete de intrare, 6 leva/1 bilet de intrare la Cetatea Tsarevets din Veliko Tarnovo, plata se face doar in Leva, nu sint reduceri de seniori, elevi sau altele. Faina Cetatea din Veliko sau ce a mai ramas din ea dar daca va este greu sa urcati treptele pina sus sau daca este prea cald sau nu prea aveti chef de cetate puteti renunta, avem si in Romania cetati foarte faine, vezi cetatea Rasnov sau recent vizitata si renovata cetatea Rupea, deosebite ca si multe altele din Romania.

Dupa vizita de la Cetatea Tsarevets, in jur de ora 12.00 ghida care ne-a insotit pe tot parcursul excursiei ne-a condus catre centrul orasului Veliko si ne-a explicat mentionind pe cit posibil toate detaliile istorice si utile despre ceea ce putem face in cele 4 ore pe care le aveam la dispozitie ca timp liber in Veliko Tarnovo.

In Veliko Tarnovo sint citeva puncte principale de atins intr-o iesire scurta in oras:

Strada centrala cu “mehanele”, restaurantele traditionale.

Strada Gurko cu aer arhaic daca o pot denumi asa, strada mica, ingusta, pietruita si cu case vechi.

Monumentul dedicat dinastiei Asen, complexul de statui cu cai, aici se ajunge trecind un pod peste Yantra.

Strada mestesugarilor, centrul vechi din Veliko Tarnovo.

Fiecare dintre turistii din grup s-a indreptat care incotro. De data aceasta, noi, impreuna cu dna Lucica si sora dinsei, am ales sa raminem pe strada Mestesugarilor, ca in final sa ne oprim toate patru in curtea unui restaurant, la umbra unor copaci, avind in zare panorama asupra Cetatii Tsarevets. Am experimentat din nou mincarea si berea bulgareasca si nu pot sa nu mentionez ca bulgaroaica, tinara, care ne-a servit la masa a fost foarte amabila si zimbareata ceea ce a dat o nota in plus restaurantului. Altfel viata si pulsul unui loc le simti intr-adevar umblind fara tinta prin localitate, asa simti cu adevarat cum sint oamenii, locurile si obiceiurile.

La ora 4.00 pm am plecat catre Arbanasi, in cca 10 minute am ajuns. Am poposit 1 ora in Arbanasi, am umblat putin pe strazile satului si pentru ca aveam restanta la inghetata ne-am oprit la o terasa asa cum ii sta bine turistului pe timpul unei veri calduroase.

La ora 6.00 pm am plecat inapoi catre Bucuresti si la 8.30 pm eram deja in Piata Unirii in locul de unde am plecat.

A fost fain in excursia de 1 zi in Bulgaria, a meritat si nu a fost deloc costisitoare, 95 lei/1 persoana tarif excursie si 50 leva/1 persoana costuri personale pe timpul excursiei, total aproximativ 200 lei/1 persoana excursie de 1 zi Bulgaria.

Alte info utile:

Este de preferat sa aveti Leva la voi ca bani de chetuiala.

Pentr cei care doresc sa schimbe Leva le recomand sa isi cumpere in avans din Bucuresti de la BCR, doar BCR are Leva, celelalte banci nu lucreaza cu Leva. E posibil sa gasiti Leva si la unele case de schimb dar la putine, cel mai sigur e BCR si cursul la noi la BCR e mai bun decit cursul practicat de casele de schimb pe care le gasiti imediat dupa trecerea granitei in Bulgaria.

50 leva = aprox. 117 lei la BCR si estimez ca 50 Leva de persoana pentru o excursie de 1 zi sint suficienti si pentru mici cadouri sau amintiri de prin magazinele de mestesugari si pentru o masa la restaurant. Foarte posibil sa nu ii cheltuiti pe toti, ii puteti schimba inapoi la BCR.

Va recomandam cu incredere o excursie de 1 zi in Bulgaria!